'The journey of my life.'

New South Wales to Queensland

Hoihoi!

Op het moment dat ik deze blog in een boekje voorschrijf lig ik lekker aan het strand in Surfers Paradise en heb ik net een duik genomen in het ó zo blauwe water. Het moment dat ik dit overtyp geniet ik van een koffie bij de Starbucks. (Lang leven de WiFi!)

Afgelopen dagen zijn echt voorbij gevlogen zeg! Zoveel gedaan. Zoveel mooie dingen gezien, nieuwe mensen ontmoet etc.

Eenmaal aangekomen in Byron Bay merkte je dat de sfeer echt anders is dan in Sydney. Toen we door de stad (nouja, de stad neemt 3 blokken in beslag, dus niet zo groot) reden naar het hostel zag ik overal surfers, mensen op blote voeten en straatmuzikanten die per direct door zouden zijn naar de battles bij de Voice of Holland. Kortom: This place is the heaven for hippies. Verder zou ik ook gewoon echt niet weten hoe ik deze plek moet omschrijven. Zo vredig, zo relaxed en gezellig! Werd er zelf ook een beetje zen van haha :-) Dit was echt een plaats waarvan ik zeg; om te weten wat ik bedoel moet je er zelf zijn geweest.

In Byron Bay heb ik gesurfd! Dit was zooo vet! We hadden een strand voor ons alleen en we kregen 2 uur lang les om het vervolgens zelf te proberen. De golven waren hoog en dat maakte het echt onwijs leuk. Foto's laten zien hoe dat nou precies is gegaan. :-) De volgende dag heb ik gekayaked (nog steeds spierpijn) en hebben we een schildpad gespot. Helaas geen dolfijnen maar de ervaring was het alsnog meer dan waard! Na 2 actieve dagen had ik er nog niet genoeg van. De laatste dag ben ik samen met Sanne, een Nederlandse backpacker die ik al eerder had ontmoet in Sydney, en een Engelse backpackerster Elisa om 4:30(!!!) opgestaan om de walk naar de Cape Byron Lighthouse te doen. Je zal misschien wel denken; waarom zo vroeg? Nou, het leek ons dus mooi om de zon te zien opkomen op het meest oostelijke plekje in Australië. Nou dat was het zeker! Foto's spreken voor zich denk ik.

Na 4 dagen Byron Bay was het tijd om verder te trekken en ben ik gisteren aangekomen in Surfers Paradise, ook wel bekend als the Gold Coast. Het mooie aan deze plek is dat je een strand heb in combinatie met een Skywalk. Echt wel impressive. Het is een soort het LA van Australië. Ben nu niet meer in de staat New South Wales maar in Queensland, misschien leuke informatie. :-) Gisteren even de stad bekeken en vandaag een heerlijk stranddagje (dat is waar deze plek om bekend staat, moet je dat natuurlijk wel even ervaren) en nog even naar de haven waar mijn hostel ligt, prachtige plek! Morgen weer een hele dag reizen in de planning en dan 2 nachten in Brisbane!

Naast dat alle plekken hier zo mooi zijn en het zo gezellig is merk je dat het ook iets met jezelf persoonlijk doet om in je eentje deze reis te maken. Het is bijzonder om te zien hoe mooi God de natuur heeft gemaakt, zoveel details, kleuren en geuren.

Ik realiseer me dat mijn omschrijving tekort doet aan de echte ervaring. Ik hoop dat de foto's dat kunnen compenseren!

Loves from Queensland,

Lieske

Reacties

Reacties

Karla

Heej Lies! Wat heerlijk dat je zo geniet van de mooie natuur, mensen en actief bezig zijn! Leuk om mee te kijken en mee te lezen! Geniet ervan! Dikke kus!

Wies

Ik vind je foto s echt heel mooi.... Het is natuurlijk ook heel mooi daar... en nogmaals ; ik vind het onwijs knap hoe je al kan surfen!

Lars

Wat een belevenissen. En wat een mooie foto's. Ze spreken zeker voor zich, maar wel leuk dat je er nog even wat uitleg bij geeft! Dat surfen ziet er wel profi uit. Lekker hoor.

Arnold

hey Lieske, die laatste alinea over Gods schepping spreekt mij wel erg aan. En ook dat foto's je woorden moeten (of soms kunnen) ondersteunen. Blijf genieten van activiteiten en natuur.

HILMA

Meid ,wat super gaaf allemaal!!!!!
Deze ervaring neemt niemand je meer af..
Veel plezier nog. Maar dat zal vast lukken!!
Liefs Hilma & Co

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!