'The journey of my life.'

Chapter 3

Hey there!

In het zonnetje, een heerlijk Australisch ontbijtje en aan het bijkomen van een hardloopsessie, dat is op dit moment de situatie waarin ik mij begeef. Heerlijk om zo de zondag te beginnen. ;-)

De afgelopen dagen waren lekker actief!

Woensdag ben ik vanuit mijn hostel naar Sydney Circular Quay gelopen. Vanaf daar kan je de ferry pakken naar verschillende plekken. Omdat het lekker weer was en de route naar Manly Beach met de boot een echte aanrader is, besloot ik om die dag naar Manly Beach te gaan. Ik was hier al een keer geweest en de sfeer en mensen zijn daar ontzettend relaxed en gezellig. Nou, het was inderdaad een mooie boottocht. Leuk om het Opera House en de Harbour bridge vanaf het water te kunnen zien. In Manly heb ik even rondgelopen en genoten van de straatmuzikanten en neergeploft op het strand. Op het strand raakte ik aan de praat met een jongen uit Praag die al 7 maanden in Australië was. Gezellig wat gedronken en een mooie zonsondergang gezien vanaf het strand. (Oké, dit klinkt wel heel romantisch maar no worries :-)

Donderdag was weer een prachtige dag en besloot ik de Bondi to Coogee walk te doen. dat houd in dat je vanaf Bondi Beach (één van de beroemdste stranden in de wereld, misschien ken je het wel van het televisieprogramma Bondi Rescue, met die leuke lifeguards) naar Coogee beach loopt. Daartussen heb je allemaal verschillende stranden. Het is echt een hele mooie walk. Het duurt ongeveer 2 uur en je gaat berg op, berg af but it's all worth it! De foto's geven je een impressie van hoe het eruit zag. Wel grappig, woensdag had ik op de ferry een andere backpacker leren kennen en vandaag kwam ik haar tegen tijdens de walk. Grappig hoe klein dan ook Australië blijkt te zijn in dat opzicht.

Vrijdag heb ik echt een typical Australische dag gehad. Uitgeslapen en lekker uitgebreid ontbeten op het dakterras.Samen met mijn roommate, die ook Nederlands is, hebben we Darling Harbour een beetje verkent en vooral heel veel coffeetime ingelast haha! Een heerlijke lunch hebben we samen in elkaar gezet. Zaterdag was een koude dag in Sydney. Voor Nederlandse begrippen waarschijnlijk niet, maar je raakt snel gewend aan het klimaat hier! Een perfecte dag om even wat leerzaams te gaan doen! The Art Gallery of Sydney leek mij dan nog in ieder geval het meest interessant dus we besloten om daar naar toe te gaan! Het was wel interessant en veel mooie schilderijen! Leuk & goed om gedaan te hebben, maar thats it! Haha :-)

Vandaag een heerlijke goed begin dus. Vandaag ga ik wat dingen regelen voor de volgende stap van mijn reis aankomende vrijdag: Byron Bay en Brisbane. Ook heb ik afgesproken met een meisje die ik heb ontmoet bij de Hillsong kerk waar ik een leuke klik mee had! En misschien nog even een uurtje genieten op het strand, het weer is namelijk weer helemaal op en top!

Ik kan zeggen dat tot nu toe het zo awesome is! Doordat je alleen reist ontmoet je zoveel mensen, krijg je zoveel uitnodigingen en kansen voor dingen, dat je eigenlijk toch niet alleen bent. De hostels zijn gezellig en het is fijn om met mensen te zijn die 1 ding gemeenschappelijk hebben: vrij zijn. Want dat is zeker hoe ik mij voel! Iedere dag is totaal verschillend en in de morgen weet je nog niet hoe je dag gaat verlopen. Yesss, I really, really like it!

Neem een kijkje bij de foto's, ze zijn zeker de moeite waard!

Love,

Lieske

Reacties

Reacties

Arnold

leuk dat je zoveel tijd neemt om je verhaal te schrijven zodat wij hier (in het nu koude Nederland) ook kunnen genieten van je belevenissen

grappig dat je niet alleen natuur maar ook wat (!) cultuur opsnuift

blijf genieten van alles wat je ziet en van de nieuwe vriendschappen (ondanks no worries) die je opdoet

x

J.T. Bos

Ha Lieske,

Ja, ik heb de link gekregen om je te volgen op je reis. Je begrijpt dat ik erg nieuwsgierig was naar je bevindingen.
Leuk om zo je reisverslag mee te kunnen lezen.

Geniet ervan, verbaas en verheug je in de Schepper van alle dingen!

Groetjes van je oud-docent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!