'The journey of my life.'

Woesshh, time flies when you're having fun!

Haaay,

Woeshhhh, de tijd vliegt zeg! Het is alweer 12 mei. En wat was de afgelopen week ge-wel-dig!
De laatste blog eindigde bij het vooruitzicht van Brisbane, vanaf daar ga ik proberen alles kort te vertellen. (Ik ga zoveel dingen vergeten te vertellen)
Brisbane was leuk! Het is eigenlijk vergelijkbaar met Sydney alleen heeft het niet echt 'highlights' wat je moet gezien hebben. Ik had in Brisbane één hele dag om te spenderen. In Byron Bay had ik een jongen leren kennen, Matt, die woont in Brisbane. Hij heeft me een rondleiding gegeven door het CBD van Brisbane. Een aussie die alles uitlegt is altijd leuk! :-) De foto's laten wat mooie plekken zien van Brisbane! Die dag erna was het alweer tijd om te gaan. Ik had wat Nederlanders leren kennen en omdat ik pas rond 2 uur in de middag vertrok dacht ik dat ik nog wel even met hen naar market kon, scheen heel leuk en groots te zijn! Het was tenslotte maar een half uurtje lopen, (afstanden zijn hier echt zo anders, in Nederland zou ik dat nooit gaan lopen denk ik!) en we hadden er zin in! Zo gezegd zo gedaan, na een half uurtje gelopen te hebben in de warmte moesten we echt even zoeken naar de markt. Nee, niet omdat we verkeerd waren gelopen. Er stonden serieus 3 kraampjes! Op zondag bleek de markt dus veel kleiner te zijn dan op zaterdag. Nouja, we hebben wel weer veel gezien van Brisbane en na een koffie gedronken te hebben en wat rondgesnuffeld te hebben besloot ik om weer terug te gaan zodat ik op tijd bij de bus zou zijn. De 2 backpackers bleven nog even in de stad. Ik dacht dat ik wel genoeg tijd zou hebben en vond het een leuk idee om de Ferry te pakken zodat ik vanaf het water kon genieten in plaats van dat hele eind weer terug te lopen. En toen begon het haha! Mijn GPS had niet helemaal z'n dag (makkelijk om je telefoon de schuld te geven) en na 30 minuten lopen had ik de Ferry nog niet gevonden! Na het aan wat local people gevraagd te hebben vond ik eindelijk een ferry, maar niet dé ferry. Na serieus 3 minuten in de ferry gezeten te hebben, dus alleen naar de overkant gevaren te hebben, moest ik er alweer uit. Ondertussen liep de tijd ook gewoon door en was ik niet een stuk dichterbij gekomen. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb moet rennen met mijn GPS die me alle verschillende straten instuurde en vanaf het hostel moeten rennen met de backpack om de bus te halen! Maar hey, het is gelukt. :-)
En toen begon de trip naar Noosa! Woehoeee. Noosa staat bekend als een mooie plek. Maar ik ging niet veel zien van Noosa! De volgende dag ging ik voor 3 dagen op een Tour naar Fraser Island. Dit eiland staat bekend als eigenlijk 1 van de mooiste plekken van Australië! Je kan hier alleen komen met een Tour omdat je 4x4 WD' auto's moet hebben om over het eiland heen te rijden. Er is geen bereik qua telefoon en het kan gevaarlijk zijn qua weersituaties en de dieren.
Ik ben naar Fraser geweest met echt een ontzettend leuke groep van 24 backpackers. Onderweg naar het eiland heb ik ook mijn eerste kangoeroe gezien! Ik dacht dus dat die overal rondhuppelen in Australië maar dat is niet echt zo haha, dus helemaal blij dat ik er 1 heb gezien! We hadden 3 van die mega massive auto's waarmee we over het eiland zijn gecrosst.
Het was absoluut een fantastische ervaring! Tot nu toe het hoogtepunt in mijn hele reis. Het was zo bijzonder. De stranden en de plekken waar we zijn geweest waren zo betoverend. Het beroemde McKenzie lake, champagne pool, boomanijn lake en alle andere plekken die we hebben gezien doen zeker niet onder aan de verwachtingen die worden geschept als mensen zeggen dat het 1 van de mooiste dingen zijn van Australië. Het is zo bijzonder om in echt puur blauw water te kunnen zwemmen met vissen om je heen! Ik hoop dat de foto's het een beetje kunnen weergeven. Anders kan je voor de grap eens googelen op 'Fraser Island' omdat de foto's die je daar ziet van betere kwaliteit zijn en er niet om liegen.
Op Fraser Island wordt je overal geattendeerd op de 'Dingo Safety'. Dingo's zijn een soort van een wilde hond. Ze zien er mager uit en kijken heel zielig uit hun ogen.. Mensen vinden ze dan zielig en geven ze eten. Dingo's pakken dan hun moment en vallen aan. Ze zijn dus echt gevaarlijk! Maar vanuit de auto hebben we er 1 gespot! Ik snap het wel, ze zien er wel echt zielig uit!
Na 2 hele gezellige nachten en 3 volle dagen op het resort gehad te hebben met de groep was het tijd om weer terug te gaan naar Noosa. Helemaal gesloopt! Maar ik had nog 1 dag in Noosa en er was een heel mooi National Park die ik echt graag wilde zien!
Vanmorgen werd ik wakker na een gezellige afterparty met de Frasergroep (7 uur 's ochtends is de laatste tijd heel normaal, langzamerhand een ochtenddienst aan het worden?!) en ik dacht echt van; oké, het is super lekker strandweer en ik ben best moe haha.. Maar ik zou de groep meeten op het strand in de middag pas dus ik had opzich nog wel tijd.. Uiteindelijk besloot ik om toch de 3 uur durende Costal walk te doen. Yes, Yes! Ben zo blij dat ik het heb gedaan. Het was een ontzettend mooie walk. Ik ben door mijn internet heen van mijn Australische simkaart en ik dacht dus dat dan GPS het ook niet doet. Dus ik heb het met een plattegrond gered! Dat gevoel als je met een kaart de weg bepaald is wel goed hoor! Oke oke, het duurde uiteindelijk 5 uur en ik heb wat extra/om gelopen maar hey; ik heb dolfijnen, een baby-koalabeertje gezien en voor me voeten kroop er een slang over het pad! Lucky day for me! Ook was de omgeving heel mooi. Heb alleen aan het begin foto's gemaakt omdat ik zelf echt even in mezelf wilde opnemen. En na die 5 uur lekker in slaap gevallen op het strand. (De meeste van de groep hadden besloten om een lange uitslaapdag te hebben)
Morgen begint de 2 daagse rit terug naar New South Wales Lekker genieten in de bus denk ik dan maar. :-) Ben benieuwd, het is nu in Sydney veel kouder dan in the north. Vanuit Sydney ga ik een aantal dagen naar de Blue Mountains en daarna beginnen de laatste dagen van mijn reis..
okey, lang verhaal maar ik denk dat ik alles in vogelvlucht heb kunnen vertellen!
Lot's of love,
Lieske

Reacties

Reacties

ilona

Wat heerlijk allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!