'The journey of my life.'

last days in Australia..

Hoi allemaal!

Zo, en dan zijn we aangekomen bij 1 van de laatste blogs denk ik zo.. Wat is de tijd snel gegaan! Ongelooflijk.
Na 2 dagen gereisd te hebben, weer aangekomen in Sydney. Oh, wat houd ik van deze city zeg! Altijd wat te beleven!
Toen ik aankwam in Sydney na vele uren in de bus gezeten te hebben ben ik gelijk door gegaan naar mijn familie in Sydney. Ik zou met hun meerijden naar de Blue Mountains. Zij hebben daar een tweede huisje en een eigen winkel. Leuk om wat tijd met hen door te brengen!
Toen ik uit de bus stapte moest ik nog een stukje lopen naar het huis van Bronwyn and Jerry. Na een stukje opgelopen te hebben met een vrouw die daar ergens werkte liep ik het laatste stukje alleen, met de backpack en nog 2 tassen. Toen ik net voor het huis was aangekomen stopte er een auto naast me en zag ik vanuit het open raampje een man zitten. Hij gebaarde iets en zei iets maar na 2 dagen reizen was me reactievermogen niet meer zo snel haha. Na het ongeveer 3x herhaald te hebben en met gebaren erbij begreep ik eindelijk dat hij zei: 'Do you wanna have a drink.' Ik glimlachte ongemakkelijk en zei natuurlijk nee en zei hem dat ik net voor het huis stond was waar ik moest zijn en liep de tuin in. Bronwyn had het trouwens vanuit het huis gezien. Na wat uren geslapen te hebben in een heerlijk comfortabel bed en een lekker bad genomen te hebben was het tijd voor een wandeling naar het centrum om, ja sorry, een koffie te halen en even door wat winkels te slenteren. Toen ik terugkwam nam ik een wandeling door het bos en kwam ik uiteindelijk weer bij het huis uit natuurlijk. Op dat moment stopte er dus weer dezelfde(!!) auto en vroeg weer of ik een drankje wilde doen. Ik zei natuurlijk nee en liep de tuin in. Super vreemd dat dit gebeurde want ik had dit keer geen backpack en had andere kleren aan. Nogal naïef vond ik het suuuuper toevallig dat ik die man weer tegen was gekomen en lachtte hem uit en vertelde het verhaal aan me oom en tante. Zij vertelden mij dat het wel een beetje raar was omdat er door werkzaamheden de straat doodlopend was dus eigenlijk niemand er iets te zoeken had. Ongeveer 3 uur later gilde me tante vanaf boven. Wat bleek dus; de auto stond aan de overkant bij de bushalte (die niet in gebruik was door de wegwerkzaamheden) het huis te observeren!!! Me oom is naar buiten gegaan en heeft foto's van de auto gemaakt. Waarop de auto keihard wegreed. Me oom en tante hebben toen de politie gebeld en die heeft het verder afgehandeld! Wat een verhaal! Nu heb ik weer fris waarom ik zo graag bij de politie wil! Ik houd van dit soort dingen.. Maar dit was wel een beeeetje creepy natuurlijk :-)
Nou, en dan de Blue Mountains..
What can i say? Definitely het mooiste wat ik ooit heb gezien. Dit overtrof werkelijk alles van wat ik heb gezien deze reis. Nu snap ik ook waarom het de Blue Mountains heet. Er ligt echt een blauwe gloed over de bergen! De eucalyptusbossen geven de bergen een blauwe gloed, vandaar dus! Jullie ook weer wat geleerd! The Three Sisters, misschien wel eens van gehoord, zijn de beroemde 3 bergen die je vanaf het Echo Punt kan bekijken.Volgens overleveringen van de Aboriginalszijn hier drie zussen (Meehni, Wimlah en Gunnedoo) versteend. De drie uitstekende rotspunten worden daarom The Three Sisters genoemd. De eerste dag heb ik een tocht door de bossen gedaan van Echo Point naar Scenic Railway (ongeveer 3 lopen door ravijnen en bergen waar je 'u' tegen zegt), Dit was zo ongelooflijk mooi!! Het eerste deel liep ik met een jongen uit Germany die ik ontmoette tijdens de fotomomenten en het 2e deel liep ik alleen. Tijdens het 2e gedeelte kwam ik eigenlijk niemand tegen en ik ervaarde tijdens het lopen zo'n dankbaarheid en verwondering voor God. Dankbaar dat ik daar mocht lopen en voor alles wat Hij mij geeft, en verwondering voor de ontzettend mooie natuur die Hij heeft geschapen en Zijn grootsheid. Het was zo mooi.. Tijdens het lopen kwam het nummer 'How great is our God' sterk in me op en heb ik dit gezongen tijdens het lopen. Wat was dit een bijzonder moment! God is zo groot!
De tweede dag ben ik samen met Bill naar de Jenovalan Caves geweest.Ze zijn de bekendste van verschillende soortgelijke grotten in de kalksteenvan Australië, en de oudste ontdekte open grotten ter wereld!
Dit was anderhalf uur rijden met de auto dus iets wat niet veel backpackers doen maar wel echt een must-see is! Lucky me. :-) De rit ernaar toe was echt mooi, je rijdt gedeeltelijk door de Blue Mountains en ziet zoveel mooie dingen! Eenmaal daar aangekomen had ik een Tour door de Lucas Cave, de grootste van allemaal. Wat was dit bizar zeg. Wist niet dat er zulke dingen bestonden. Ook weer zo anders dan alles wat ik tijdens mijn reis heb gezien. Foto's zijn misschien niet zo duidelijk maar het was dus echt heel mooi! Op de terugweg reden we trouwens ook door de rook van een bosbrand, impressive! Deze dag ook nog een Wombat (buideldier) en wat walibi's. Super leuk! Deze laatste dag van de Blue Mountains afgesloten met een etentje met de familie.
En dan breken de laatste dagen aan. Na een dag reizen van de Blue Mountains naar Sydney en het hostel etc., verblijf ik nu de laatste dagen in Sydney CBD in het hostel waar ik het de vorige keer ontzettend naar me zin had. Ik wil de laatste dagen nog wat shoppen, naar Manly Beach en rustig aan gaan voorbereiden voor de terugreis. Gewoon lekker even uitrusten! Gisteren a day of fame gehad haha! Op de main street van Sydney CBD stond Mercedes-Benz met een podium voor de Sydney Fashion Week die binnenkort is. Toen werd ik aangesproken en vroegen ze of ik model wilde zitten op het podium en ze me haar mochten doen! Hoe leuk! De stylisten hadden een microfoon dus iedereen kon horen wat ze zeiden. Toen vroegen ze dus of ik fan was van de Sydney Fashion Week... Als ik eerlijk ben heb ik deze nog nooit bekeken, maar kon het echt niet maken om dat te zeggen, dus ik zei 'ja', en ik hoopte maar dat ze niet verder zouden vragen haha, gelukkig deden ze dat niet! Maar super leuk dus. En als je haar in style is, wat gaat shoppen dan makkelijk! Vandaag ook een piercing laten zetten die ik al heel lang wilde, helemaal happy!
De laatste dagen ga ik lekker chillen met mensen uit het hostel en nog even door Sydney struinen en afscheid nemen van the family. Kan niet beseffen dat het bijna voorbij is en ik volgende week alweer in Nederland ben...
Ik zou zeggen; neem een kijkje bij de foto's, zijn het dit keer weer zeker worth it!
Liefs,
Lieske

Reacties

Reacties

Roelien

Wat heb je toch een heerlijke schrijfstijl:) Je neemt ons mee in je avonturen waardoor wij ook haast willen komen.
Hoe zat je haar nadat de stylist het had gedaan? Love your piercing by the way!
Nou lieve zus, geniet nog even en tot snel. Kan niet wachten om nog meer verhalen te horen!!
Knuffels van ons 4

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!